Fortrydelse og returnering 

§ 1 Fortrydelsesret

§ 1.1 Du kan fortryde et køb indenfor 14 dage efter levering ved meddelelse til FDM. Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du skal returnere varen hurtigst muligt, og senest 14 dage efter du meddelte FDM din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

§ 1.2 FDM godtgør købsprisen og eventuelle leveringsomkostninger, medmindre du har anvendt en dyrere leveringsform end den mindst bekostelige tilbudt på Netbutikken. Du skal selv afholde udgifterne til varens tilbagelevering i forbindelse med din brug af fortrydelsesretten.

Langt de fleste varer solgt i FDMs netbutik kan returneres som breve og postpakker. Ved returnering af større pakker der overskrider Post Danmarks eller GLS postpakkebegrænsninger henviser vi til private transportfirmaer såsom 3x34. Beregn prisen hos 3x34 her.

FDM modtager IKKE pakker uden omdeling. 

Nedenstående fortrydelsesformular bedes udfyldt og vedlagt returvarerne. Det er dog ikke er krav at fortrydelsesformularen anvendes:


Download FDMs returseddel

Varer skal indsendes til:

FDM Netbutik
Firskovvej 32 
2800 Kgs. Lyngby

Ligeledes kan varerne afleveres på den ovenstående adresse - indenfor butikkens åbningstider.

Ifølge lovgivningen er vi også forpligtet til at stille en standardfortrydelsesformular til din rådighed. Der er dog intet krav om at du skal benytte den. Den kan findes her

§ 1.3 Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

§ 1.4 Når varen er modtaget retur eller du har fremlagt behørig dokumentation for, at varen er returneret, vil FDM tilbagebetale købesummen. Beløbet bliver altid overført til samme kort, som du brugte til at betale købet med.

§ 1.5 Du hæfter dog for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes en anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan således miste købsbeløbet helt eller delvist, fx hvis du reelt har haft taget varen i brug eller varens værdi er blevet forringet, som følge af din eller medlemmer af din hustands uagtsomhed eller manglende omsorg.

§ 1.6 I henhold til Lov om forbrugeraftaler § 18, stk. 2, nr. 3, er levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, ikke omfattet af fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten finder på den baggrund ikke anvendelse på fx køb af campingpas og miljømærkater, hvorfor du ved køb af disse varer, ikke vil kunne gøre fortrydelsesretten gældende.


§ 2 Reklamation

§ 2.1 Købelovens mangelsregler finder anvendelse. Der kan reklameres over varer i 24 måneder efter købet i henhold til købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

§ 2.2 Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

§ 2.3 Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes sammen med nedenstående udfyldte returseddel samt dokumentation for købet. Når varen er kommet retur, vil du modtage en bekræftelse pr. mail fra FDM.

Download FDM returseddel

Varer skal indsendes til:

FDM Netbutik
Firskovvej 32 
2800 Kgs. Lyngby

Ligeledes kan varerne afleveres på den ovenstående adresse - indenfor butikkens åbningstider.


§ 2.4 Oplysning om klagemuligheder.
Ønsker du at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan du kontakte FDM på tlf. 70133040 eller via netbutik@fdm.dk. Hvis du er utilfreds med FDMs håndtering af en reklamation eller andet, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse fdm@fdm.dk

 

§ 3 Lovvalg
§ 8.1 Nærværende betingelser samt din brug af netbutik.fdm.dk og enhver tvist som måtte opstå i relation dertil mellem dig og FDM er underlagt dansk ret.

Top